Česky English Deutsch Francais

CHARAKTERISTIKA ÚSTAVU ÚZEMNÍHO ROZVOJE V ROCE 1999


HLAVNÍ NÁPLŇ PRÁCE

  • ORGANIZAČNÍ STRUKTURA A PERSONÁLNÍ OBSAZENÍ
  • HOSPODAŘENÍ ORGANIZACE
  • VĚCNÁ ČINNOST ORGANIZACE

  • HLAVNÍ NÁPLŇ PRÁCE

    Činnost ústavu byla v roce 1999 rozdělena do čtyř okruhů:

    1. Stálé činnosti
    2. Tématické úkoly
    3. Publikační činnost
    4. Činnost odddělení INKA

    Rozdělení skutečné kapacity podle činností

     hodin%
    Skutečná kapacita za rok 1999 75238,5100,00
    z toho odpracováno:  
    na úkolech A34037,0 42,24
    na úkolech B13505,517,95
    na úkolech C5331,57,09
    na úkolu D3824,05,08
    režie k odborným činnostem*)5525,57,34
    režie provozní a hospodářská13015,017,30

    *) Do odborné režie je započtena konzultační činnost pracovníků na úkolech, ve kterých nejsou řešiteli, cca 14 pracovních dní každého z nově nastupujících pracovníků, kapacita věnovaná zpracování výroční zprávy, přípravě návrhu plánu činnosti ústavu na r. 2000, kapacita na přípravu úkolů, které z různých důvodů v konečném řešení nebyly zařazeny do plánu práce ústavu, kapacita věnovaná rozesílání publikací, kapacita na přípravu www stránek o ústavu, činnost ředitele a vedoucích oddělení, věnovaná chodu organizační jednotky, převážná část kapacity pracovnic kanceláře ředitele apod.

    ORGANIZAČNÍ STRUKTURA A PERSONÁLNÍ OBSAZENÍ

    Ústav byl v roce 1999 organizačně členěn takto:

    • Oddělení města a regionu
      (součástí tohoto oddělení je NUO Habitat - Národní centrum bydlení a rozvoje sídel v České republice)
    • Oddělení vesnice a krajiny
    • Oddělení INKA
    • Oddělení studijní a informační (součástí tohoto oddělení je Národní středisko IFHP - výzkumné, informační a dokumentační středisko IFHP)
    • Oddělení ekonomické a provozní.

    POČET PRACOVNÍKŮ

    Na základě dopisu MF ČR 122/59 468/1999 ze dne 9. srpna MMR rozpočtovým opatřením č. 18 snížilo limit počtu zaměstnanců o 3 osoby.
    K 31.12.1999 byl přepočtený stav pracovníků: 44 osob
    z toho:

    • Brno ............................................................... 42 osob
    • Odd. INKA ...................................................... 2 osoby

    Celoroční přepočtený stav pracovníků byl ..................... 42 osob


    ZAŘAZENÍ PRACOVNÍKŮ (prosinec 1999)
    Ředitel:
    • Ing. Alena NAVRÁTILOVÁ, ředitelka
    Kancelář ředitele:
    • Monika Nováková - sekretariát
    • Ivanka Fitzová - technický pracovník
    Oddělení města a regionu:
    • Ing. arch. Eva ROZEHNALOVÁ - vedoucí oddělení, vývojový pracovník
      specializace: rozvoj měst a městských částí, občanské vybavení
    • RNDr. Jan BÍNA - vývojový pracovník
      specializace: rozvoj regionů, bytová politika, ÚPD VÚC
    • Ing. Vladimír HYVNAR - vývojový pracovník
      specializace: urbanistická ekonomie, městský management
    • Mgr. Marek Chmelař - vývojový pracovník
      specializace:urbanistická ekonomie, vybavení obcí, regionální geografie, územní plány VÚC
    • Ing. Milada KADLECOVÁ - vývojový pracovník
      specializace: urbanistická ekonomie, daňová politika, informační systémy
    • Ing. Jarmila KRŠKOVÁ - vývojový pracovník (1/2 pracovní úvazek)
      specializace:ekonomie a technologie staveb
    • RNDr. Vladimíra LABOUNKOVÁ - vývojový pracovník
      specializace: sociálně ekonomická regionální geografie, programy rozvoje regionů
    • RNDr. Jiří LIČENÍK - vývojový pracovník
      specializace - regenerace obytných souborů, monitorování ÚPD, PR a PZ, regionální geografie
    • Ing. František NANTL - vývojový pracovník
      specializace: doprava v sídlech a regionech
    • Ing. Zdeněk PŘIKRYL, CSc. - vývojový pracovník
      specializace: urbanistická ekonomie a sociální předpoklady rozvoje sídel
    • Ing. arch. Miriam PŘINOSILOVÁ - vývojový pracovník
      specializace: legislativa v ÚP, ÚŘ, bytová politika, bydlení, Habitat
    • Ing.Daniel RYCHLÝ - vývojový pracovník
      specializace:vývoj WWW stránek, monitorování, podklady SW a HW, školení
    • Ing. arch. Marie TOMÍŠKOVÁ - vývojový pracovník
      specializace: legislativa ÚP, kulturní hodnoty a fondy v území, památková ochrana, regenerace obytných souborů
    • Dana VÍTKOVÁ - technický pracovník
      specializace: zpracování mapových a plánovacích podkladů výpočetní technikou, monitorování ÚPD
    Oddělení vesnice a krajiny
    • PhDr. Ludmila KAŠPAROVÁ - vedoucí oddělení, vývojový pracovník
      specializace: sociologie vesnice, města a regionu, historický vývoj těchto územních celků
    • Ing. Antonín BUČEK - vývojový pracovník (1/3 pracovní úvazek)
      specializace: ekologie, ÚSES, krajinné plánování, životní prostředí
    • Miluše ČERNÁ - referent
      specializace: technické a administrativní práce
    • Ing. arch. Zdeňka HLADIŠOVÁ, CSc. - vývojový pracovník
      specializace: monitorování ÚPD/ÚPP obcí, metodiky ÚPD a ÚPP, rozvoj venkovských sídel
    • Ing. Dana CHLUPOVÁ - vývojový pracovník
      specializace: územní rozvoj venkovského prostoru, územně plánovací a související procesy v zastavěném území obce a v jejím zázemí
    • Ing. Igor KYSELKA - vývojový pracovník (1/2 pracovní úvazek)
      specializace: zemědělství, ekologie, ÚSES, zeleň v krajině a sídlech, rekreace, krajinné plánování
    • Ing. Marie POLEŠÁKOVÁ - vývojový pracovník
      specializace: technická infrastruktura, vč. cenové a daňové politiky
    • Ing. arch. Dana VIKTORINOVÁ - vývojový pracovník (MD)
      specializace: plánování krajiny, legislativa v tomto oboru
    • RNDr. Eva REINÖHLOVÁ - vývojový pracovník (1/3 pracovní úvazek)
      specializace: rozvoj venkovských sídel a krajiny, pozemkové úpravy
    Oddělení studijní a informační
    • Ing. arch. Josef MARKVART, CSc. - vedoucí oddělení, vývojový pracovník
      specializace: urbanismus a územní plánování
    • Tamara BLATOVÁ - technický pracovník
      specializace: technická redakce a korektury související s vydáváním časopisu UaÚR
    • Ivana DIVIŠOVÁ - technický pracovník
      specializace: tech.a adm.práce, související především s vydáváním časopisu UaÚR
    • Mgr. Milena KOPPOVÁ - vývojový pracovník (1/4 pracovní úvazek)
      specializace: legislativa územního plánování a souvisejících oborů
    • Ing. arch. Lubor FRIDRICH - vývojový pracovník
      specializace: dokumentační a informační práce, odborná redakce časopisu UaÚR
    • Marie HUBENÁ - knihovník
      specializace: knihovnické a bibliografické práce
    • PhDr. Lenka JEŽKOVÁ - vývojový pracovník
      specializace: rešeršní a dokumentační práce
    • Ing. Petr MARTYKÁN - vývojový pracovník
      specializace: překlady, dokumentační práce, evidence cizojazyčné korespondence
    • Ludmila ROHREROVÁ - knihovník
      specializace: knihovnické, bibliografické a informační práce
    • PhDr. Marta SEVEROVÁ - vývojový pracovník
      specializace: dokumentační a překladatelská činnost
    • Ing. Jaromír STEJSKAL - vývojový pracovník (1/2 pracovní úvazek)
      specializace: vedení FP IFHP, studijní a dokumentační činnost
    Oddělení INKA
    • Jiří BAŠTA - vývojový pracovník
      specializace: organizace a provádění prací spojených s vypořádáním práv a povinností zruš. KIO v ČR
    • Jiřina BAŠTOVÁ - technický pracovník
      specializace: příprava podkladů pro jednání se všemi subjekty, kterých se dotýká činnost INKA, administrativní práce
    Oddělení ekonomické a provozní
    • Ing. Václav KOLÁŘ - vedoucí oddělení, specialista
      specializace: organizace správy majetku a peněžních prostředků ústavu
    • Zdeněk FOLTÁN - údržbář (1/2 pracovní úvazek)
    • Marta FOLTÁNOVÁ - technický pracovník
      specializace: řízení technické správy a provozu objektu Jakubské nám 3, evidence hmotného a nehmotného majetku, pokladní
    • Ivana HENEŠOVÁ - domovník a topič
    • Jiří LÁTAL (1/2 pracovní úvazek)
      specializace: poradenská a rozborová činnost v oblasti mezd
    • Alena LÁTALOVÁ - technický pracovník
      specializace: mzdy, personální agenda, statistika
    • Marie NESTROJILOVÁ - technický pracovník (1/6 pracovní úvazek)
      specializace: vedení účetnictví, styk s ČNB
    * Není-li uvedeno jinak, platí zaměstnání na celý Úvazek



    HOSPODAŘENÍ ORGANIZACE


    VYHODNOCENÍ ČERPÁNÍ ROZPOČTU VÝDAJŮ

    Seskupení
    položek
    Rozpočet
    schválený
    Rozpočet
    upravený
    Čerpání
    ÚÚR
    V tom
    INKA
    511Platy zaměstnanců a ostatní platby807380678050,72396,96
    512Povinné pojištění208428242704,23138,94
    513Nákup materiálu610519518,961,71
    515Voda, pára, energie, PHM325406405,9619,07
    516Nákup služeb502153885387,851381,18
    517Ostatní nákupy1000784783,8627,36
    518Poskytnuté zálohy------------------------------
    534FKSP157155154,657,94
    536Daně a poplatky 1211,81-------
    Běžné výdaje celkem 179901815518018,041973,16
    Z toho ostatní náklady a výdaje6956 71097108,441429,32


    ROZPOČTOVANÉ OSTATNÍ NÁKLADY A VÝDAJE BYLY ČERPÁNY TAKTO:

      v tis.
    mandátní smlouvy v rámci činnosti INKA1 217
    externí tisk časopisu, vč. grafických prací, snímkování a distribuce739
    externí tisk publikací (viz. rozpis)1 174
    zahraniční cestovné, včetně vložného a konferenčních poplatků 237
    běžné úklidové práce, úklidové práce po rekonstrukci el. instalace, vč. mytí oken, dlažeb a čištění výtahu359
    práce nutné pro uvedení nové tel. ústředny do provozu 181
    spotřeba vody, plynu, el. energie347
    technická pomoc při udržování provozu počítačové sítě, vč. poplatků za napojení na Internet 418
    údržbářské práce, bourání zdí a zárubní, kopání rýh pro kabeláž, malování, obkladačské a štukatérské práce stěhování kanceláří 233
    nákup drobného majetku (PC, tiskárny, vysavač) 211
    telefonní poplatky 304
    poštovné153
    opravy rozmnožovacích strojů, PC, auta121
    příspěvek na stravování158
    cestovné tuzemské109
    nákup knih a odborných časopisů 164
    nákup materiálu (cartrige, spirály, desky, tonery, tabelační papír) 168
    kooperace k odborným úkolům352
    audit roční účetní závěrky44
    spotřeba PHM58
    nákup SW, povyšování a modernizace verzí48
    správní poplatky v rámci činnosti INKA39
    zhotovení geometrických plánů, výpisů LV, znalecké posudky v rámci činnosti INKA 55
    inzerce, vložné na semináře a školení, odvoz popela, čištění komínů, praní prádla, PO, vč. školení zaměstnanců 132
    nájem kanceláří INKA, vč. doprovodných služeb a poplatků za archivaci48
    nájemné za garáž v Brně14
    zajištění mezinárodního semináře k problematice regionálního plánování13
    daň z nemovitostí, včetně poplatků 12
    C e l k e m7108

    Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši cca 1 047,95 tis. Kč na rekonstrukci a modernizaci elektroinstalace. Připojení Internetu k páteřní síti CESNET, vč. klimatizace místnosti se servery bylo realizováno ve výši 199,85 tis. Kč a dokompletace výpočetní a reprodukční techniky ve výši 27,98 tis. Kč.

    Mzdy a platby na povinné pojištění byly čerpány v rámci přidělených limitů. Ostatní platby (OON) jsou čerpány na odměny za články do časopisu, externí posudky a různé pomocné práce.

    Věcné výdaje byly použity převážně na zajištění publikační činnosti, cestovné, kooperace, provoz výpočetní a reprodukční techniky, vč. Internetu. Výdaje v rámci činnosti INKA Praha jsou čerpány převážně na mandátní smlouvy.

    TVORBA PŘÍJMŮ

    příjmy za publikace tis. Kč40,48
    příjmy za časopis125,12
    C e l k e m příjmy z vlastní činnosti165,60
    příjmy z pronájmu bytů tis. Kč299,00
    příjmy z nebytových prostor601,57
    C e l k e m příjmy z pronájmů 900,57
    příjmy z prodeje pozemků okres Liberec venkovtis. Kč1 190,22
    Praha4,68
    D. Kralovice - AGRO28,89
    Čelákovice 262,93
    C e l k e m příjmy z činnosti INKA Praha1 486,72
    příjmy z úroků tis. Kč87,78
    prodaný majetek ÚÚR1,00
    C e l k e m příjmy tis. Kč2 641,67

    Plán příjmů byl na rok 1999 stanoven ve výši 900 tis. Kč a je splněn na 294%. Vysoké překročení příjmů je způsobeno příjmy z činnosti INKA, které nelze přesně rozpočtovat, neboť závisí na postupu majetkoprávních vyrovnání po komplexní bytové výstavbě.

    Nájemné za bytové a nebytové prostory bylo v průběhu roku valorizováno.

    VĚCNÁ ČINNOST ORGANIZACE

    A.STÁLÉ ČINNOSTI
    A.1. Dokumentační, informační a vydavatelská činnost
    A.1.1.Vedení knihovny, dokumentační činnost
    A.1.1.2.Rozbor stavebního zákona po novele
    A.1.2.Vydávání časopisu “Urbanismus a územní rozvoj“
    A.1.3.Aktualizace příručky celostátně platných limitů využití území
    A.1.4.Dotčené orgány státní správy
    A.1.5.Zajištění datové komunikace mezi MMR a ÚÚR Brno
    A.1.6.Projednávání ÚPN VÚC "Pražský region" na Internetu
    A.2.Operativní činnost
    A.2.1.a. SWOT analýza pro problémový okruh Technická infrastruktura
    A.2.1.b.Vyjádření k materiálu MPO k supermarketům
    A.2.1.c.Vyjádření ke koncepci bydlení
    A.2.1.d.Souhrnná zpráva o Agendě 21
    A.2.1.e.Stanovisko k vyhlášce MF - změna 279/97 Sb.
    A.2.1.f.Metodika ke sčítání - územní příprava
    A.2.1.g.Přímý přístup MMR do DF ÚÚR
    A.2.1.h.Posouzení návrhů zákonů o krajích, okresech a obcích
    A.2.1.ch.Posouzení národního rozvojového plánu (PDP)
    A.2.1.i.Vyjádření k TNV 752932 - navrhování záplavových území
    A.2.1.j.Účast v posud.a opon.komisi OkÚ Brno-venkov pro veřejnou zakázku
    A.2.1.k.Poznatky z užívání stavebního zákona
    A.2.1.1.Analýza rozpracované ÚPD VÚC
    A.2.1.2.Výběr fáze ÚPD v obcích pro vybraný soubor okresů
    A.2.1.3.Práce v meziresortní pracovní skupině
    A.2.1.4.Stavby bez bariér
    A.2.1.5.Srovnávací studie průběhu hranic - intravilánu, ZSJ, SZÚO ...
    A.2.1.6.Návrh osnovy kapitoly ÚPN VÚC "Vyhodnocení vlivu řešení na životní prostředí”
    A.2.1.7.Metodická pomoc při zadání a zpracování digitalizace vybraných ÚPN VÚC
    A.2.1.12.Posouzení projednaného návrhu ÚPN VÚC Domažlicko
    A.2.2.a.Přednáška na téma ceny nájemného a bydlení na FOR HABITAT
    A.2.2.b.Příprava úkolů, týkajících se cestovního ruchu
    A.2.2.c.Regenerace panelových sídlišť v Havířově
    A.2.2.d.Kvantifikovatelné ukazatele vlivu na ŽP
    A.2.2.e.Vytištění map do koncepčního materiálu MMR
    A.2.2.1.Spolupráce se školami obnovy vesnice
    A.2.2.2.Soutěž obcí a měst v Programu regenerace MPR a MPZ
    A.2.2.3.Soutěž Vesnice roku 1999
    A.2.2.4.Metodická pomoc při zadávání a zpracování příruček na podporu cestovního ruchu
    A.2.3.Poradenská činnost pro orgány státní správy a samosprávy
    A.2.3.1.Stanovení obsahu zadání generelu dopravy VÚC a okresu
    A.3.Zahraniční spolupráce, participace ÚÚR na mezinárodních aktivitách
    A.3.1.Přehled legislativy ve vybraných evropských zemích
    A.3.2.Činnost informačního střediska pro EU
    A.3.3.Činnost informačního střediska pro OECD
    A.3.4.-I.NUO - HABITAT OSN
    A.3.5.Činnost RID Centra IFHP
    A.3.6.Účast na akcích ARL
    A.3.7.Překladatelská, dokumentační, rešeršní činnost, jiné mezinárodní aktivity
    A.3.7.1.Anglická verze vyhlášek MMR č. 131, 132, 137/98 Sb.
    A.4.Monitorování ÚPD
    A.4.1.Monitorování ÚPD a rozvojových ploch pro výstavbu
    A.4.2.Příprava rozvojových ploch pro bydlení
    A.4.3.Regulační plány a urbanistické studie pro památkově chráněné části měst a obcí
    A.5.Monitorování sekce 1 - 2
    A.5.2.Překlady a příprava publikací Evropské pracovní komise pro obnovu vesnice
    A.5.3.Monitorování prací Evropské unie
    A.5.4.Monitorování prací OECD týkající se rozvoje venkova
    B.TEMATICKÉ ÚKOLY
    B.1.Externí vlivy na český trh pozemků a prognóza vývoje
    B.2.3.1.Seznam základních cen pozemků zastavěných a k zastavění určených a seznam koeficientů polohové atraktivity staveb za jednotlivá KÚ v ČR.
    B.2.3.2.Hodnotová mapa území ČR s vazbou na seznam základních cen pozemků zastavěných a k zastavění určených.
    B.2.3.4.Stanovení kriterií atraktivity území a zpracování modelu algoritmu.
    B.2.3.5.Srovnávací studie - Modelování výnosu daně z nemovitostí podle zákona daně z nemovitosti.
    B.3.Východiska pro koncepci nové právní úpravy SZ v části ÚP
    B.7.Obsahový standard legendy hlav. výkresu územ. plánu a regulačního plánu
    B.8.Zpráva o přeshraniční spolupráci se zemí Niederösterreich (INTERREG IIA)
    B.9.Interreg II C
    B.21.1.-I.Vývoj cen bytů a nájemného v místě obvyklého v České republice
    B.21.2.-I.Další etapa stanovení místně obvyklého nájemného
    B.21.3.-I.Ceny družstevních bytů ve 2. pololetí 1999
    B.21.4.-I.Příprava podkladů pro regionální analýzy v oblasti bydlení
    B.21.- II.Aktualizace a inovace informací o okresech ČR na internetové stránce ÚÚR
    B.24. - I.Strategie koncepčního rozvoje okresu Kroměříž
    B.26.-I.Regenerace sídlišť
    B.27.3.-I.Přehled průměrných cen budované technické infrastruktury ve venkovských obcích
    B.28.-II.Mikroregiony
    B.29.-V.Návrh rajonizace cestovního ruchu ve zvláště chráněných územích
    B.30.-V.Územní typologizace podmínek a možností rozvoje cestovního ruchu v ČR
    B.31.-V.Cestovní ruch a kulturní dědictví
    C. PUBLIKACE
    C.1.Publikace Rozvoj vesnice
    C.2.Metodický pokyn pro zapracování pozemkových úprav do územních plánů obcí
    C.3.Urbanistická česko-slovensko-rakouská příručka pojmů z prostorového plánování
    C.4.Vymezení “Současně zastavěného území obce“ v ÚPD
    C.5.Výkres limitů využití území
    C.6.ÚPD a ÚPP - Sborník příkladů řešení povodňové problematiky 1997-98
    C.6.1.Protipovodňová ochrana v územních plánech obcí (vazba na C.6)
    C.7.Novelizace publikace “Územní plánování v ČR“ (anglická verze)

    ČERPÁNÍ HODIN NA ÚKOLY 1999

    ÚKOLY Prac. ÚÚR
    hod.
    Kooperace
    hod.
    Celkem
    hod.
    Prac./koop.
    %
    A. STÁLÉ ČINNOSTI
    A.1.1.6940   
    A.1.1.2.110   
    A.1.2.5446   
    A.1.3.3301,251683469,2596/4
    A.1.4.559   
    A.1.5.1254   
    A.1.6.448   
    A.2.1.a.37   
    A.2.1.b.8,5   
    A.2.1.c.8   
    A.2.1.d.40   
    A.2.1.e.30   
    A.2.1.f.181,5   
    A.2.1.g.15   
    A.2.1.h.21   
    A.2.1.ch.64,5   
    A.2.1.i.105,5   
    A.2.1.j.35   
    A.2.1.k.117   
    A.2.1.1.708   
    A.2.1.2.30   
    A.2.1.3.156,5   
    A.2.1.4.250   
    A.2.1.5.130 613696/4
    A.2.1.6.124   
    A.2.1.7.42   
    A.2.1.12.321   
    A.2.2.a.15   
    A.2.2.b.469   
    A.2.2.c.0   
    A.2.2.d.50,5   
    A.2.2.e.59   
    A.2.2.1.0   
    A.2.2.2.34   
    A.2.2.3.180   
    A.2.2.4.48,5   
    A.2.3.569,5   
    A.2.3.1.100,25   
    A.3.1.301   
    A.3.2.692   
    A.3.3.999,5   
    A.3.4.-I.1419,5   
    A.3.5. 918,5    
    A.3.6.210   
    A.3.7.1395   
    A.3.7.1.118,5340458,526/74
    A.4.1.3945,51504095,5 96/4
    A.4.2.1349    
    A.4.3.0   
    A.5.2.552   
    A.5.3.119,5   
    A.5.4.8,5   
    Celkem 34037664 3470398/2

    ÚKOLYPrac. ÚÚR
    hod.
    Kooperace
    hod.
    Celkem
    hod.
    Prac./koop.
    %
    B. TEMATICKÉ ÚKOLY
    B.1.356   
    B.2.3.1.16212028258/42
    B.2.3.2.0   
    B.2.3.4.310,5   
    B.2.3.5.737214551/49
    B.3.637   
    B.7.1225106133192/8
    B.8.327,5   
    B.9.1820   
    B.21.1.-I.367,5   
    B.21.2.-I.2   
    B.21.3.-I.30432062449/51
    B.21.4.-I.689   
    B.21.- II.996801076 93/7
    B.24. - I.705,5   
    B.26.-I.139514140999/1
    B.27.3.-I.1061   
    B.28.-II.1435136157191/9
    B.29.-V.983   
    B.30.-V.522,5   
    B.31.-V.134   
    Celkem13505,5 848 14353,594/6

    ÚKOLY Prac. ÚÚR
    hod.
    Kooperace
    hod.
    Celkem
    hod.
    Prac./koop.
    %
    C. PUBLIKACE
    C.1.1647,75   
    C.2.973,25   
    C.3.640,5   
    C.4.846,5   
    C.5.307   
    C.6.470   
    C.6.1.272,5   
    C.7.174   
    Celkem5331,5   

    STRUKTURA ODBĚRATELŮ

    Téměř všechny úkoly a činnosti ve sledovaném období byly plněny pro zřizovatele, tj. MMR. Úkol B.2.3.1. byl zpracován ve spolupráci a k využití Ministerstva financí.

    Úkoly A.2.3 jsou odbornou pomocí orgánům státní správy a samosprávy.

    Zejména prostřednictvím publikací se ale okruh odběratelů rozšiřuje - knihovny, OkÚ - referáty regionálního rozvoje, stavební úřady, pověřené obce, vysoké školy, CHKO, jiná ministerstva.

    V roce 1999 pokračovala spolupráce s Ekonomicko - správní fakultou MU v Brně (vypracování oponentních posudků, vzájemná účast na vybraných akcích organizací) se Stavební fakultou a fakultou architektury VUT v Brně (oponentní posudky, hodnocení diplomových prací) atd.

    Pro zlepšení informovanosti odborné veřejnosti byly některé výsledky práce ústavu prezentovány v časopisech Moderní obec, Obec a finance a Veřejná správa, Urbanismus a územní rozvoj. V některých odborných časopisech byly rovněž inzerovány publikace ústavu.

    Kontakty Mapa stránek RSS Prohlášení o přístupnosti TOPlist
    Poslední aktualizace stránky 22. 2. 2011 |© Ústav územního rozvoje , 2001–2025