Činnost ústavu byla v roce 2000 rozdělena do čtyř okruhů:
Rozdělení skutečné kapacity podle činností
hodin | % | |
Skutečná kapacita za rok 2000 | 73 275,0 | 100,00 |
z toho odpracováno: | ||
na úkolech A | 33 604,5 | 45,86 |
na úkolech B | 16 624,5 | 22,69 |
na úkolech C | 1 055,0 | 1,44 |
na úkolu D | 3 808,0 | 5,20 |
režie k odborným činnostem*) | 5 261,0 | 7,18 |
režie provozní a hospodářská | 12 922,0 | 17,63 |
*) Do odborné režie je započtena konzultační činnost pracovníků na úkolech, ve kterých nejsou řešiteli, cca 14 pracovních dní každého z nově nastupujících pracovníků, kapacita věnovaná zpracování výroční zprávy, přípravě návrhu plánu činnosti ústavu na r. 2001, kapacita na přípravu úkolů, které z různých důvodů v konečném řešení nebyly zařazeny do plánu práce ústavu, kapacita věnovaná rozesílání publikací, kapacita na přípravu www stránek o ústavu, činnost ředitele a vedoucích oddělení, věnovaná chodu organizační jednotky, převážná část kapacity pracovnic kanceláře ředitele apod.
Ústav byl v roce 2000 organizačně členěn takto:
Limit pracovníků - 44 osoby.
K 31.12.2000 byl přepočtený stav pracovníků: 43 osoby,
z toho:
Celoroční přepočtený stav pracovníků byl ..................... 43 osob
* Není-li uvedeno jinak, platí zaměstnání na celý úvazek
Finanční prostředky byly čerpány takto: | v tis. Kč |
• server COMPAQ Proliant NL 570 vč. nutné el. instalace | 640,16 |
• procesory CPU IP III WEON/700 | 357,63 |
• softwarové vybavení vč. licencí | 546,99 |
• PC SPINEL K7/750 Athlon | 96,58 |
• kopírovací stroj KONICA 7020 | 178,11 |
C e l k e m | 1 819,47 |
Přidělené finanční prostředky byly použity především na modernizaci a posílení softwarového vybavení tak, aby bylo kompatibilní i v rámci aktivit pro EU. Server včetně vybavení slouží k prezentaci mapových podkladů na Internetu.
Kopírka Konica 7020 zkvalitní přípravu textů a grafů pro ústavní časopis včetně možnosti využití tiskárny pro další PC.
Seskupení položek |
Rozpočet schválený |
Rozpočet upravený |
Čerpání ÚÚR |
V tom INKA | |
511 | Platy zaměstnanců a ostatní platby | 7 571 | 7 671 | 7 657,11 | 409,56 |
512 | Povinné pojištění | 2 650 | 2 685 | 2 558,01 | 144,37 |
513 | Nákup materiálu | 700 | 1 058 | 1 054,46 | 35,04 |
515 | Voda, pára, energie, PHM | 455 | 405 | 400,52 | 35,25 |
516 | Nákup služeb | 4 722 | 4 920 | 4 913,84 | 1 687,45 |
517 | Ostatní nákupy | 1 172 | 1 312 | 1 306,23 | 67,31 |
518 | Poskytnuté zálohy | ------ | ------ | ------ | ------ |
534 | FKSP | 147 | 147 | 146,80 | 8,19 |
536 | Daně a poplatky | ------ | 24 | 22,61 | ------ |
Běžné výdaje celkem | 17 417 | 18 222 | 18 059,58 | 2 387,17 | |
Z toho ostatní náklady a výdaje | 7 049 | 7 719 | 7 697,66 | 1 825,05 |
Upravený rozpočet | Čerpáno | Zbývá | |
Platy zaměstnanců | 7 355 | 7 346,26 | 8,74 |
Platy zaměstnanců | 316 | 310,85 | 5,15 |
Celkem | 7 671 | 7 657,11 | 13,89 |
Prostředky na platy byly čerpány v návaznosti na plnění stavu zaměstnanců, náročnost a četnost úkolů.
Prostředky na ostatní platby byly použity k finančnímu krytí úkolů Cestovní ruch a kulturní dědictví, Aktualizace příručky celostátně platných limitům, dále pak na honoráře za články do časopisu, rešerše a drobné překlady na práce řemeslnické a údržbářské a jako odměna správci chaty.
Seskupení položek 512 - Povinné pojištění byly limitované prostředky nedočerpány cca 127 tis. Kč, a to z důvodu využití finančních prostředků na položce 5112 především na dohody o provedení práce.
Výdaje v seskupení položek 51 byly použity takto (v tis. Kč):
Upravený rozpočet | Čerpáno | Zbývá | |
Seskupené položky 51 bez podseskupení 511 a 512 | 7 695 | 7 675,02 | 19,98 |
Prostředky na tyto výdaje byly především použity na externí tisky odborného časopisu a publikací, mandátní smlouvy v rámci činnosti INKA Praha, finanční vyrovnání za vyvlastněné nemovitosti v rámci KBV v k.ú. Benešov, nákup drobného neinvestičního majetku - především PC, tiskárny, kopírka, pořízení softwarového vybavení, opravy strojů a zařízení, provoz počítačové sítě vč. připojení Internetu.
příjmy za publikace tis. Kč | 83,30 |
příjmy za časopis | 117,00 |
C e l k e m příjmy z vlastní činnosti tis. Kč | 200,30 |
příjmy z pronájmu bytů tis. Kč | 299,00 |
příjmy z nebytových prostor | 576,17 |
C e l k e m příjmy z pronájmů tis. Kč | 875,17 |
příjmy z prodeje pozemků okres Liberec venkov tis. Kč | 154,30 |
OTPS České Budějovice | 40,56 |
AGILE Ústí nad Orlicí | 682,78 |
okres Příbram | 243,36 |
CZ Kokořín - okres Mělník | 51,58 |
Vysoký Chlumec - Lobkovický pivovar | 16,85 |
C e l k e m příjmy z prodeje a pronájmu tis. Kč | 1 189,43 |
příjmy z úroků tis. Kč | 39,33 |
ostatní příjmy - za práce v rámci mezinárodních projektů | 102,64 |
C e l k e m příjmy tis. Kč | 2 406,87 |
Na základě dopisů MMR OFIN ze dne 3.5.2000 č.j. 9511/2000-41 byl 14.6.2000 převeden na účet státního rozpočtu příjem | |
za správní budovu Ústí nad Labem | 17 317,09 |
za pozemek Praha 4 - Pankrác | 6 856,55 |
Celkem příjmy tis. Kč | 26 580,51 |
A. | STÁLÉ ČINNOSTI |
A.1. | Dokumentační, informační a vydavatelská činnost |
A.1.-III.1 | Vedení knihovny, dokumentační činnost |
A.1.-III.2 | Vydávání časopisu “Urbanismus a územní rozvoj“ |
A.1.-III.3 | Aktualizace příručky celostátně platných limitů využití území |
A.1.-III.4 | Dotčené orgány státní správy |
A.2. | Operativní činnost |
A.2.-I | Operativní úkoly dle požadavků sekce 1 |
A.2.-II | Operativní úkoly dle požadavků sekce 2 |
A.2.-II.1 | Spolupráce se školami obnovy vesnice |
A.2.-II.2 | Soutěž obcí a měst v programu regenerace MPR a MZP |
A.2-II.3 | Soutěž vesnice roku |
A.2.-III | Operativní úkoly dle požadavků sekce 3 |
A.2.-III.1 | Text publikace pro OECD "Politika územního rozvoje v ČR" |
A.2.-III.2 | Text osvětové publikace o územním plánování pro veřejnost |
A.2.-III.3 | Konference o územním plánování a stavebním řádu |
A.2.-III.4 | Posouzení uživatelské kvality internet. prezentace celorepublik. ÚPT |
A.2.-III.5 | Posouzení návrhu nařízení vlády o hluku a vibracích |
A.2.-III.6 | Posouzení ÚPN VÚC Benešovsko |
A.2.-III.7 | Posouzení k návrhu zákona o státní pomoci při obnově území postižených živelní nebo jinou pohromou |
A.2.-III.8 | Vyjádření k zákonu o posuzování vlivu na ŽP |
A.2.-III.a | Monitoring územního rozvoje |
A.2.-83 | Operativní úkoly dle požadavků odboru 83 |
A.2.-0 | Poradenská činnost pro orgány státní správy a samosprávy |
A.2.-0.1 | Metodika digitálního zpracování ÚPN obce pro GIS ve státní správě na úrovní Oku |
A.2.-0.2 | Připomínky k současně zastavěnému území obce - Uherské Hradiště |
A.2.-0.3 | Posouzení návrhu ÚPN Holešov |
A.2.-0.4 | FA VUT - spolupráce na konferenci AESOP |
A.2.-0.5 | Stanovisko k materiálu "URBIS 2001" |
A.2.-0.6 | Pracovní jednání k ochraně proti povodním s mezinárodní účastí |
A.2.-0.7 | Podklady pro přípravu reformy veřejné správy - ESFA MU |
A.2.-0.8 | MÚ Telč - projednávání změny ÚP |
A.2.-0.9 | FA VUT - účast v grantových a zkušebních komisí |
A.3 | Zahraniční spolupráce-participace ÚÚR na mezinárodních aktivitách |
A.3.-I.1 | NUO HABITAT |
A.3.-II.1 | Monitorování prací EU a OECD v oblasti rozvoje venkova |
A.3.-II.2 | Překlady a příprava publikací evropské pracovní komise pro obnovu vesnice |
A.3.-III.1 | Přehled legislativy ve vybraných evropských zemích |
A.3.-III.2 | Činnost informačního střediska pro EU |
A.3.-III.3 | Činnost informačního střediska pro OECD |
A.3.-III.4 | Překladatelská, dokumentační, rešeršní činnost, jiné mezinárodní aktivity |
A.3.-III.5 | Činnost informačního střediska (Focal Point) IFHP pro ČR |
A.3.-III.6 | Účast na akcích ARL (Německo) |
A.4. | Monitorování, zpracování dat, www informace |
A.4.-II.1 | Pravidelná aktualizace informací o okresech ČR na Internetu |
A.4.-II.2 | Monitorování územních celků zapsaných v seznamu UNESCO |
A.4.-III.1 | Evidence ÚPD a rozvoj. ploch pro výstavbu |
A.4.-III.2 | Prezentace celorepublikových ÚPT na Internetu |
A.4.-III.3 | Projednávání ÚPN VÚC "Pražský region" na Internetu |
A.4.-III.4 | Prezentace ÚPN VÚC na Internetu |
B. | TEMATICKÉ ÚKOLY |
B.-I | Tématické úkoly sekce 1 |
B.-I.1 | Vývoj cen bytů a nájemného v místě obvyklého v ČR |
B.-I.2 | Další etapa stanovení místné obvyklého nájemného |
B.-I.4 | Příprava podkladů a regionální analýzy bydlení |
B.-I.4 dod. | Příprava podkladů pro regionální analýzy v oblasti bydlení (pilotní projekt) |
B.-I.5 | Analýza komunálního bydlení |
B.-I.6 | Regenerace sídlišť |
B.-I.7 | Šetření bytů realizovaných v rámci "Programu podpory výstavby nájemních bytů" |
B.-II | Tématické úkoly sekce 2 |
B.-II.1 | Zpracování koordinačního dokumentu (KORD) na úrovni NUTS II |
B.-II.2 | Přehled o stavu rozvojových dokumentů okresů a mikroregionů |
B.-II.3 | Sestavení seznamu míst vhodných k využití jako průmyslové zóny |
B.-II.4 | Monitorování průměrných cen technické infrastruktury ve venkovních obcích |
B.-III | Tématické úkoly sekce 3 |
B.-III.1 | Obsahový standard legend ÚPD |
B.-III.2 | INTERREG II.C |
B.-III.3 | INTERREG II.A |
B.-III.4 | Anketní řešení k financování ÚPD/ÚPP |
B.-III.5 | Spolupráce na koncepci nové právní úpravy staveb. zákona v části ÚP |
B.-83 | Tématické úkoly odboru 83 |
B.-83.1 | Návrh rajonizace CR ve zvláštně chráněných územích |
B.-83.1d | Návrh rajonizace CR ve zvláštně chráněných územích - dodatek |
B.-83.2 | Typologizace územních podmínek rozvoje CR v ČR |
B.-83.3 | Cestovní ruch a kulturní dědictví |
B.-83.4 | Hodnocení potenciálu cestovního ruchu na území ČR |
B.-83.5 | Cestovní ruch a kulturní dědictví (pokračování B.-83.3) |
C. | PUBLIKACE |
C.-II.1 | Publikace "Rozvoj vesnice" |
C.-III.1 | Příprava rozvojových ploch pro bydlení |
C.-III.2 | Urbanistická čes-rak-slo. příručka územ ně plánovací terminologie |
ÚKOLY | Prac. ÚÚR hod. | Kooperace hod. | Celkem hod. | Prac./koop. % |
A. STÁLÉ ČINNOSTI | ||||
A.1.-III.1 | 5808,5 | 16 | 5824,5 | 99/1 |
A.1.-III.2 | 5741 | 38 | 5779 | 99/1 |
A.1.-III.3 | 1322,5 | |||
A.1.-III.4 | 372 | |||
A.2.-II.1 | 53 | |||
A.2.-II.2 | 55,5 | |||
A.2.-II.3 | 394,5 | |||
A.2.-III.1 | 166 | |||
A.2.-III.2 | 302,5 | |||
A.2.-III.3 | 1214,5 | |||
A.2.-III.4 | 64 | |||
A.2.-III.5 | 50 | |||
A.2.-III.6 | 0 | |||
A.2.-III.7 | 18,5 | |||
A.2.-III.8 | 43 | |||
A.2.-III.9 | 2381 | 12,5 | 2393,5 | 99/1 |
A.2.-0.1 | 107,5 | |||
A.2.-0.2 | 338 | |||
A.2.-0.3 | 30 | |||
A.2.-0.4 | 147 | |||
A.2.-0.5 | 5 | |||
A.2.-0.6 | 718,5 | |||
A.2.-0.7 | 40 | |||
A.2.-0.8 | 20,5 | |||
A.2.-0.9 | 22 | |||
A.3.-I.1 | 1431 | |||
A.3.-II.1 | 553 | |||
A.3.-II.2 | 489,5 | |||
A.3.-III.1 | 622,5 | 111 | 733,5 | 85/15 |
A.3.-III.2 | 300,5 | 92 | 392,5 | 77/23 |
A.3.-III.3 | 349 | |||
A.3.-III.4 | 1581 | 72 | 1653 | 96/4 |
A.3.-III.5 | 1011 | |||
A.3.-III.6 | 240 | |||
A.4.-II.1 | 353 | |||
A.4.-II.2 | 1022,5 | 130 | 1152,5 | 89/11 |
A.4.-III.1 | 5564,5 | |||
A.4.-III.2 | 292 | |||
A.4.-III.3 | 171 | |||
A.4.-III.4 | 209,5 |
ÚKOLY | Prac. ÚÚR hod. | Kooperace hod. | Celkem hod. | Prac./koop. % |
B. TEMATICKÉ ÚKOLY | ||||
B.-I.1 | 757 | |||
B.-I.2 | 0 | |||
B.-I.4 | 1099 | |||
B.-I.4dod. | 450 | |||
B.-I.5 | 1508 | |||
B.-I.6 | 1261,5 | |||
B.-I.7 | 210 | |||
B.-II.1 | 1637 | |||
B.-II.2 | 37 | |||
B.-II.3 | 283 | 50 | 333 | 8 5/15 |
B.-II.4 | 0 | |||
B.-III.1 | 17 | |||
B.-III.2 | 1622 | |||
B.-III.3 | 96,5 | |||
B.-III.4 | 842 | |||
B.-III.5 | 1632 | |||
B.-83.1 | 1491,5 | |||
B.-83.1d | 121 | |||
B.-83.2 | 1282 | |||
B.-83.3 | 1800 | |||
B.-83.4 | 93,5 | |||
B.-83.5 | 184,5 |
ÚKOLY | Prac. ÚÚR hod. | Kooperace hod. | Celkem hod. | Prac./koop. % |
C. PUBLIKACE | ||||
C.-II.1 | 395 | |||
C.-III.1 | 470 | |||
C.-III.2 | 190 |
V podstatě monopolním odběratelem je zřizovatel, tj. ministerstvo pro místní rozvoj. Zejména prostřednictvím publikací a časopisu se ale okruh odběratelů rozšiřuje o orgány státní správy a samosprávy a odbornou veřejnost (knihovny, Oku - referáty regionálního rozvoje, stavební úřady, pověřené obce, vysoké školy, CHKO, jiná ministerstva). V roce 2000 byl zapojen ústav do řešení úkolů v rámci programu Interreg II C, FOCUS a Leonardo da Vinci, které zadává Evropská unie.
V roce 2000 pokračovala spolupráce s Ekonomicko - správní fakultou MU v Brně (vypracování oponentních posudků, vzájemná účast na vybraných akcích organizací) se Stavební fakultou a fakultou architektury VUT v Brně (oponentní posudky, hodnocení diplomových prací), účast na vybraných akcích atd.
Pro zlepšení informovanosti odborné veřejnosti byly některé výsledky práce ústavu prezentovány v časopisech Moderní obec, Obec a finance a Veřejná správa, Urbanismus a územní rozvoj.