Česky English Deutsch Francais

CHARAKTERISTIKA ÚSTAVU ÚZEMNÍHO ROZVOJE V ROCE 2000

HLAVNÍ NÁPLŇ PRÁCE

Činnost ústavu byla v roce 2000 rozdělena do čtyř okruhů:

  1. Stálé činnosti
  2. Tématické úkoly
  3. Publikační činnost
  4. Činnost oddělení INKA

Rozdělení skutečné kapacity podle činností

  hodin %
Skutečná kapacita za rok 2000 73 275,0 100,00
z toho odpracováno:    
na úkolech A 33 604,5 45,86
na úkolech B 16 624,5 22,69
na úkolech C 1 055,0 1,44
na úkolu D 3 808,0 5,20
režie k odborným činnostem*) 5 261,0 7,18
režie provozní a hospodářská 12 922,0 17,63

*) Do odborné režie je započtena konzultační činnost pracovníků na úkolech, ve kterých nejsou řešiteli, cca 14 pracovních dní každého z nově nastupujících pracovníků, kapacita věnovaná zpracování výroční zprávy, přípravě návrhu plánu činnosti ústavu na r. 2001, kapacita na přípravu úkolů, které z různých důvodů v konečném řešení nebyly zařazeny do plánu práce ústavu, kapacita věnovaná rozesílání publikací, kapacita na přípravu www stránek o ústavu, činnost ředitele a vedoucích oddělení, věnovaná chodu organizační jednotky, převážná část kapacity pracovnic kanceláře ředitele apod.



ORGANIZAČNÍ STRUKTURA A PERSONÁLNÍ OBSAZENÍ

Ústav byl v roce 2000 organizačně členěn takto:

  • Oddělení města a regionu
    (součástí tohoto oddělení je NUO Habitat - Národní centrum bydlení a rozvoje sídel v České republice)
  • Oddělení vesnice a krajiny
  • Oddělení INKA
  • Oddělení studijní a informační
    (součástí tohoto oddělení je Národní středisko IFHP - výzkumné, informační a dokumentační středisko IFHP)
  • Oddělení ekonomické a provozní.

POČET PRACOVNÍKŮ

Limit pracovníků - 44 osoby.

K 31.12.2000 byl přepočtený stav pracovníků: 43 osoby,

z toho:

  • Brno ............................................................... 41 osob
  • Oddělení INKA .................................................. 2 osoby

Celoroční přepočtený stav pracovníků byl ..................... 43 osob

ORGANIZAČNÍ SCHÉMA ÚÚR (prosinec 2000)

Org_schema




ZAŘAZENÍ PRACOVNÍKŮ (prosinec 2000)

Ředitelka:
  • Ing. Alena NAVRÁTILOVÁ, ředitelka
Kancelář ředitele:
  • Monika Nováková - sekretariát
  • Ivanka Fitzová - technický pracovník
Oddělení města a regionu:
  • Ing. arch. Eva ROZEHNALOVÁ - vedoucí oddělení, vývojový pracovník
    specializace: rozvoj měst a městských částí, občanské vybavení
  • RNDr. Jan BÍNA, CSc. - vývojový pracovník
    specializace: rozvoj regionů, bytová politika, ÚPD VÚC
  • Ing. Vladimír HYVNAR - vývojový pracovník
    specializace: urbanistická ekonomie, městský management
  • Mgr. Marek CHMELAŘ - vývojový pracovník
    specializace:územní monitorování ÚPP a ÚPD velkých územních celků
  • Ing. Jarmila KRŠKOVÁ - vývojový pracovník (1/2 pracovní úvazek)
    specializace:stavební řád, programy regenerace sídel a jejich částí - ekonomie a technologie staveb
  • RNDr. Vladimíra LABOUNKOVÁ - vývojový pracovník
    specializace: regionální politika, sociálně ekonomická regionální geografie, programy rozvoje regionů
  • RNDr. Jiří LIČENÍK - vývojový pracovník
    specializace: programy regenerace sídel a jejich částí, monitorování ÚPD, památkových rezervací a památkových zón, regionální geografie
  • Ing. František NANTL - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - doprava v sídlech a regionech, správa HW a SW
  • Ing. Zdeněk PŘIKRYL, CSc. - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - urbanistická ekonomie a sociální předpoklady rozvoje sídel
  • Ing. arch. Miriam PŘINOSILOVÁ - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - legislativa,bydlení a bytová politika, Habitat, grafika www
  • Ing.Daniel RYCHLÝ - vývojový pracovník
    specializace: programování, www stránky, monitorování ÚPP a ÚPD, podklady k SW a HW, školení pracovníků
  • Ing. arch. Marie TOMÍŠKOVÁ - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - legislativa, kulturní hodnoty a fondy v území, památková ochrana, programy regenerace obytných souborů
  • Mgr. Irena ŠTĚPNIČKOVÁ - vývojový pracovník
    specializace: geografické informační systémy, informační technologie
  • Dana VÍTKOVÁ - technický pracovník
    specializace: monitorování ÚPP a ÚPD - technické a administrativní práce
Oddělení vesnice a krajiny
  • PhDr. Ludmila KAŠPAROVÁ - vedoucí oddělení, vývojový pracovník
    specializace: územní plánování, regionální politika, bydlení a bytová politika, programy územního rozvoje - program obnovy venkova - sociologie města a venkova, demografie
  • Miluše ČERNÁ - referent
    specializace: technické práce, distribuce publikací
  • Ing. arch. Zdeňka HLADIŠOVÁ, CSc. - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - metodiky ÚPD a ÚPP, monitorování ÚPD a ÚPP obcí
  • Ing. Dana CHLUPOVÁ - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - územní rozvoj venkovského prostoru, územně plánovací a související procesy v zastavěném území obce
  • Ing. Igor KYSELKA - vývojový pracovník (1/2 pracovní úvazek)
    specializace: územní plánování - zemědělství, ekologie, ÚSES, zeleň v krajině a sídlech, rekreace, krajinné plánování
  • Ing. Marie POLEŠÁKOVÁ, PhD. - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - technická infrastruktura, cenová a daňová politika; bytová politika
  • Ing. arch. Dana VIKTORINOVÁ - vývojový pracovník (MD)
    specializace: plánování krajiny, legislativa v tomto oboru
  • Mgr. Robert VESELÝ - vývojový pracovník
    specializace: problematika regionální politiky a plánování rozvoje regionů, obcí a měst
  • Ing. arch. Jaroslav TUŠER,CSc. - vývojový pracovník
    specializace: územní plánování - územní rozvoj obcí
Oddělení studijní a informační
  • Ing. arch. Josef MARKVART, CSc. - vedoucí oddělení, vývojový pracovník
    specializace: urbanismus a územní plánování
  • Tamara BLATOVÁ - technický pracovník
    specializace: redakce časopisu - technické a administrativní práce
  • Ivana DIVIŠOVÁ - technický pracovník
    specializace: technické a administrativní práce související s vydáváním časopisu
  • Ing. arch. Lubor FRIDRICH - vývojový pracovník
    specializace: dokumentační, odborná redakce časopisu UaÚR
  • Marie HUBENÁ - knihovník
    specializace: knihovnické a bibliografické práce
  • PhDr. Lenka JEŽKOVÁ - vývojový pracovník
    specializace: rešeršní a dokumentační práce
  • Ing. Petr MARTYKÁN - vývojový pracovník
    specializace: překladatelská a dokumentační práce, evidence cizojazyčné korespondence
  • Ludmila ROHREROVÁ - knihovník
    specializace: knihovnické, bibliografické a informační práce
  • PhDr. Marta SEVEROVÁ - vývojový pracovník
    specializace: překladatelská a dokumentační činnost
  • Ing. Jaromír STEJSKAL - vývojový pracovník (1/2 pracovní úvazek)
    specializace: vedení FP IFHP, studijní a dokumentační činnost
Oddělení INKA
  • Jiří BAŠTA - vývojový pracovník
    specializace: organizace a provádění prací spojených s vypořádáním práv a povinností zruš. KIO v ČR (INKA)
  • Jiřina BAŠTOVÁ - technický pracovník
    specializace: příprava podkladů pro jednání se všemi subjekty, kterých se dotýká činnost INKA, administrativní práce
Oddělení ekonomické a provozní
  • Ing. Václav KOLÁŘ - vedoucí oddělení, specialista
    specializace: organizace správy majetku a peněžních prostředků ústavu
  • Zdeněk FOLTÁN - údržbář (1/2 pracovní úvazek)
    údržba objektu a služebního vozidla
  • Marta FOLTÁNOVÁ - technický pracovník
    specializace: řízení technické správy a provozu objektu Jakubské nám 3, evidence hmotného a nehmotného majetku, pokladní
  • Ivana HENEŠOVÁ - domovník a topič
  • Alena LÁTALOVÁ - technický pracovník
    specializace: personální agenda, statistika, PaM, správa chaty Jakub
  • Marie NESTROJILOVÁ - technický pracovník (2/3 pracovní úvazek)
    specializace: účetnictví, styk s ČNB

* Není-li uvedeno jinak, platí zaměstnání na celý úvazek

HOSPODAŘENÍ ORGANIZACE

KAPITÁLOVÉ VÝDAJE
Finanční prostředky byly čerpány takto:
v tis. Kč
 server COMPAQ Proliant NL 570 vč. nutné el. instalace640,16
 procesory CPU IP III WEON/700357,63
 softwarové vybavení vč. licencí546,99
 PC SPINEL K7/750 Athlon 96,58
 kopírovací stroj KONICA 7020178,11

C e l k e m1 819,47

Přidělené finanční prostředky byly použity především na modernizaci a posílení softwarového vybavení tak, aby bylo kompatibilní i v rámci aktivit pro EU. Server včetně vybavení slouží k prezentaci mapových podkladů na Internetu.
Kopírka Konica 7020 zkvalitní přípravu textů a grafů pro ústavní časopis včetně možnosti využití tiskárny pro další PC.


BĚŽNÉ VÝDAJE

Seskupení
položek
Rozpočet
schválený
Rozpočet
upravený
Čerpání
ÚÚR
V tom
INKA
511 Platy zaměstnanců a ostatní platby 7 571 7 671 7 657,11 409,56
512 Povinné pojištění 2 650 2 685 2 558,01 144,37
513 Nákup materiálu 700 1 058 1 054,46 35,04
515 Voda, pára, energie, PHM 455 405 400,52 35,25
516 Nákup služeb 4 722 4 920 4 913,84 1 687,45
517 Ostatní nákupy 1 172 1 312 1 306,23 67,31
518 Poskytnuté zálohy ------ ------ ------ ------
534 FKSP 147 147 146,80 8,19
536 Daně a poplatky ------ 24 22,61 ------
Běžné výdaje celkem 17 417 18 222 18 059,58 2 387,17
Z toho ostatní náklady a výdaje 7 049 7 719 7 697,66 1 825,05




PROSTŘEDKY NA PLATY A OSTATNÍ PLATBY BYLY ČERPÁNY TAKTO (v tis. Kč):

 Upravený rozpočetČerpánoZbývá
Platy zaměstnanců7 3557 346,268,74
Platy zaměstnanců316310,855,15
Celkem7 6717 657,1113,89

Prostředky na platy byly čerpány v návaznosti na plnění stavu zaměstnanců, náročnost a četnost úkolů.

Prostředky na ostatní platby byly použity k finančnímu krytí úkolů Cestovní ruch a kulturní dědictví, Aktualizace příručky celostátně platných limitům, dále pak na honoráře za články do časopisu, rešerše a drobné překlady na práce řemeslnické a údržbářské a jako odměna správci chaty.

Seskupení položek 512 - Povinné pojištění byly limitované prostředky nedočerpány cca 127 tis. Kč, a to z důvodu využití finančních prostředků na položce 5112 především na dohody o provedení práce.

Výdaje v seskupení položek 51 byly použity takto (v tis. Kč):

 Upravený rozpočetČerpánoZbývá
Seskupené položky 51 bez
podseskupení 511 a 512
7 6957 675,0219,98

Prostředky na tyto výdaje byly především použity na externí tisky odborného časopisu a publikací, mandátní smlouvy v rámci činnosti INKA Praha, finanční vyrovnání za vyvlastněné nemovitosti v rámci KBV v k.ú. Benešov, nákup drobného neinvestičního majetku - především PC, tiskárny, kopírka, pořízení softwarového vybavení, opravy strojů a zařízení, provoz počítačové sítě vč. připojení Internetu.


PŘÍJMY

příjmy za publikace tis. Kč 83,30
příjmy za časopis 117,00
C e l k e m příjmy z vlastní činnosti tis. Kč200,30
 
příjmy z pronájmu bytů tis. Kč 299,00
příjmy z nebytových prostor 576,17
C e l k e m příjmy z pronájmů tis. Kč875,17
 
příjmy z prodeje pozemků okres Liberec venkov tis. Kč 154,30
OTPS České Budějovice 40,56
AGILE Ústí nad Orlicí682,78
okres Příbram243,36
CZ Kokořín - okres Mělník51,58
Vysoký Chlumec - Lobkovický pivovar 16,85
C e l k e m příjmy z prodeje a pronájmu tis. Kč1 189,43
 
příjmy z úroků tis. Kč39,33
ostatní příjmy - za práce v rámci mezinárodních projektů102,64
C e l k e m příjmy tis. Kč 2 406,87
 
Na základě dopisů MMR OFIN ze dne 3.5.2000 č.j. 9511/2000-41 byl 14.6.2000 převeden na účet státního rozpočtu příjem
za správní budovu Ústí nad Labem17 317,09
za pozemek Praha 4 - Pankrác6 856,55
Celkem příjmy tis. Kč26 580,51


Závěr:

Hospodaření organizace a roční účetní závěrka za rok 2000 byla po ověření nezávislým auditorem schváleny bez výhrad.


VĚCNÁ ČINNOST ORGANIZACE

A.STÁLÉ ČINNOSTI
A.1.Dokumentační, informační a vydavatelská činnost
A.1.-III.1Vedení knihovny, dokumentační činnost
A.1.-III.2Vydávání časopisu “Urbanismus a územní rozvoj“
A.1.-III.3Aktualizace příručky celostátně platných limitů využití území
A.1.-III.4Dotčené orgány státní správy
A.2.Operativní činnost
A.2.-IOperativní úkoly dle požadavků sekce 1
A.2.-IIOperativní úkoly dle požadavků sekce 2
A.2.-II.1Spolupráce se školami obnovy vesnice
A.2.-II.2Soutěž obcí a měst v programu regenerace MPR a MZP
A.2-II.3Soutěž vesnice roku
A.2.-IIIOperativní úkoly dle požadavků sekce 3
A.2.-III.1Text publikace pro OECD "Politika územního rozvoje v ČR"
A.2.-III.2 Text osvětové publikace o územním plánování pro veřejnost
A.2.-III.3Konference o územním plánování a stavebním řádu
A.2.-III.4Posouzení uživatelské kvality internet. prezentace celorepublik. ÚPT
A.2.-III.5Posouzení návrhu nařízení vlády o hluku a vibracích
A.2.-III.6Posouzení ÚPN VÚC Benešovsko
A.2.-III.7Posouzení k návrhu zákona o státní pomoci při obnově území postižených živelní nebo jinou pohromou
A.2.-III.8Vyjádření k zákonu o posuzování vlivu na ŽP
A.2.-III.aMonitoring územního rozvoje
A.2.-83 Operativní úkoly dle požadavků odboru 83
A.2.-0Poradenská činnost pro orgány státní správy a samosprávy
A.2.-0.1Metodika digitálního zpracování ÚPN obce pro GIS ve státní správě na úrovní Oku
A.2.-0.2Připomínky k současně zastavěnému území obce - Uherské Hradiště
A.2.-0.3Posouzení návrhu ÚPN Holešov
A.2.-0.4FA VUT - spolupráce na konferenci AESOP
A.2.-0.5Stanovisko k materiálu "URBIS 2001"
A.2.-0.6Pracovní jednání k ochraně proti povodním s mezinárodní účastí
A.2.-0.7Podklady pro přípravu reformy veřejné správy - ESFA MU
A.2.-0.8MÚ Telč - projednávání změny ÚP
A.2.-0.9FA VUT - účast v grantových a zkušebních komisí
A.3Zahraniční spolupráce-participace ÚÚR na mezinárodních aktivitách
A.3.-I.1NUO HABITAT
A.3.-II.1Monitorování prací EU a OECD v oblasti rozvoje venkova
A.3.-II.2Překlady a příprava publikací evropské pracovní komise pro obnovu vesnice
A.3.-III.1Přehled legislativy ve vybraných evropských zemích
A.3.-III.2Činnost informačního střediska pro EU
A.3.-III.3Činnost informačního střediska pro OECD
A.3.-III.4Překladatelská, dokumentační, rešeršní činnost, jiné mezinárodní aktivity
A.3.-III.5Činnost informačního střediska (Focal Point) IFHP pro ČR
A.3.-III.6Účast na akcích ARL (Německo)
A.4.Monitorování, zpracování dat, www informace
A.4.-II.1Pravidelná aktualizace informací o okresech ČR na Internetu
A.4.-II.2Monitorování územních celků zapsaných v seznamu UNESCO
A.4.-III.1Evidence ÚPD a rozvoj. ploch pro výstavbu
A.4.-III.2Prezentace celorepublikových ÚPT na Internetu
A.4.-III.3Projednávání ÚPN VÚC "Pražský region" na Internetu
A.4.-III.4Prezentace ÚPN VÚC na Internetu
B.TEMATICKÉ ÚKOLY
B.-ITématické úkoly sekce 1
B.-I.1Vývoj cen bytů a nájemného v místě obvyklého v ČR
B.-I.2Další etapa stanovení místné obvyklého nájemného
B.-I.4Příprava podkladů a regionální analýzy bydlení
B.-I.4 dod.Příprava podkladů pro regionální analýzy v oblasti bydlení (pilotní projekt)
B.-I.5Analýza komunálního bydlení
B.-I.6Regenerace sídlišť
B.-I.7Šetření bytů realizovaných v rámci "Programu podpory výstavby nájemních bytů"
B.-IITématické úkoly sekce 2
B.-II.1Zpracování koordinačního dokumentu (KORD) na úrovni NUTS II
B.-II.2Přehled o stavu rozvojových dokumentů okresů a mikroregionů
B.-II.3Sestavení seznamu míst vhodných k využití jako průmyslové zóny
B.-II.4Monitorování průměrných cen technické infrastruktury ve venkovních obcích
B.-IIITématické úkoly sekce 3
B.-III.1Obsahový standard legend ÚPD
B.-III.2INTERREG II.C
B.-III.3INTERREG II.A
B.-III.4Anketní řešení k financování ÚPD/ÚPP
B.-III.5Spolupráce na koncepci nové právní úpravy staveb. zákona v části ÚP
B.-83Tématické úkoly odboru 83
B.-83.1Návrh rajonizace CR ve zvláštně chráněných územích
B.-83.1dNávrh rajonizace CR ve zvláštně chráněných územích - dodatek
B.-83.2Typologizace územních podmínek rozvoje CR v ČR
B.-83.3Cestovní ruch a kulturní dědictví
B.-83.4Hodnocení potenciálu cestovního ruchu na území ČR
B.-83.5Cestovní ruch a kulturní dědictví (pokračování B.-83.3)
C.PUBLIKACE
C.-II.1Publikace "Rozvoj vesnice"
C.-III.1Příprava rozvojových ploch pro bydlení
C.-III.2Urbanistická čes-rak-slo. příručka územ ně plánovací terminologie



ČERPÁNÍ HODIN NA ÚKOLY 2000

ÚKOLY Prac. ÚÚR
hod.
Kooperace
hod.
Celkem
hod.
Prac./koop.
%
A. STÁLÉ ČINNOSTI
A.1.-III.15808,5 165824,599/1
A.1.-III.25741 385779 99/1
A.1.-III.31322,5    
A.1.-III.4372    
A.2.-II.153    
A.2.-II.255,5    
A.2.-II.3394,5    
A.2.-III.1166    
A.2.-III.2302,5    
A.2.-III.31214,5    
A.2.-III.464    
A.2.-III.550    
A.2.-III.60    
A.2.-III.718,5    
A.2.-III.843    
A.2.-III.92381 12,52393,599/1
A.2.-0.1107,5    
A.2.-0.2338    
A.2.-0.330    
A.2.-0.4147    
A.2.-0.55    
A.2.-0.6718,5    
A.2.-0.740    
A.2.-0.820,5    
A.2.-0.922    
A.3.-I.11431    
A.3.-II.1553    
A.3.-II.2489,5    
A.3.-III.1622,5 111733,5 85/15
A.3.-III.2300,5 92392,5 77/23
A.3.-III.3349    
A.3.-III.41581 72 1653 96/4
A.3.-III.51011    
A.3.-III.6240    
A.4.-II.1353    
A.4.-II.21022,5 1301152,5 89/11
A.4.-III.15564,5    
A.4.-III.2292    
A.4.-III.3171    
A.4.-III.4209,5    

ÚKOLYPrac. ÚÚR
hod.
Kooperace
hod.
Celkem
hod.
Prac./koop.
%
B. TEMATICKÉ ÚKOLY
B.-I.1757    
B.-I.20    
B.-I.41099    
B.-I.4dod.450    
B.-I.51508    
B.-I.61261,5    
B.-I.7210    
B.-II.11637    
B.-II.237    
B.-II.3283 50 333 8 5/15
B.-II.40    
B.-III.117    
B.-III.21622    
B.-III.396,5    
B.-III.4842    
B.-III.51632    
B.-83.1 1491,5    
B.-83.1d121    
B.-83.21282    
B.-83.31800    
B.-83.493,5    
B.-83.5184,5    

ÚKOLYPrac. ÚÚR
hod.
Kooperace
hod.
Celkem
hod.
Prac./koop.
%
C. PUBLIKACE
C.-II.1395    
C.-III.1470    
C.-III.2190    




STRUKTURA ODBĚRATELŮ

V podstatě monopolním odběratelem je zřizovatel, tj. ministerstvo pro místní rozvoj. Zejména prostřednictvím publikací a časopisu se ale okruh odběratelů rozšiřuje o orgány státní správy a samosprávy a odbornou veřejnost (knihovny, Oku - referáty regionálního rozvoje, stavební úřady, pověřené obce, vysoké školy, CHKO, jiná ministerstva). V roce 2000 byl zapojen ústav do řešení úkolů v rámci programu Interreg II C, FOCUS a Leonardo da Vinci, které zadává Evropská unie.

V roce 2000 pokračovala spolupráce s Ekonomicko - správní fakultou MU v Brně (vypracování oponentních posudků, vzájemná účast na vybraných akcích organizací) se Stavební fakultou a fakultou architektury VUT v Brně (oponentní posudky, hodnocení diplomových prací), účast na vybraných akcích atd.

Pro zlepšení informovanosti odborné veřejnosti byly některé výsledky práce ústavu prezentovány v časopisech Moderní obec, Obec a finance a Veřejná správa, Urbanismus a územní rozvoj.

Kontakty Mapa stránek RSS Prohlášení o přístupnosti TOPlist
Poslední aktualizace stránky 22. 2. 2011 |© Ústav územního rozvoje , 2001–2025