Prověřován byl rovněž vztah územního vymezení mikroregionu, správního obvodu příslušné pověřené obce a správního obvodu obce s rozšířenou působností. Lze konstatovat, že soulad těchto hranic je poměrně malý.
U všech mikroregionů, které tuto otázku zodpověděli nepřesahují hranice mikroregionu území správního obvodu příslušné pověřené obce u 150 mikroregionů.
Hranice přesahují hranice území správního obvodu příslušné pověřené obce a nepřesahují hranice správního obvodu obce s rozšířenou působností u 71 mikroregionů.
Hranice přesahují hranice správního obvodu pověřené obce i obce s rozšířenou působností: 137. Oproti celkem 208 mikroregionům, které tyto hranice nepřekračují.
V několika případech, které nejsou četné (celkem 32 mikroregionů z téměř 500 evidovaných) dochází k přesahu mikroregionů přes krajské hranice.
V souladu s požadavky Ministerstva vnitra jsou v databázi dále evidovány informace o případném dalším postupu členských obcí v rámci daného mikroregionu a dalším prohloubení meziobecní spolupráce. Pozornost je věnována případnému společnému postupu v rámci mikroregionu při zajišťování řádného výkonu veřejné správy při plnění úkolů obcí v samostatné působnosti. Obecně lze konstatovat, že mikroregiony dovedou na tyto otázky obtížně odpovídat a jejich nezodpovězenost byla z celého dotazníku nejvyšší. Mikroregiony zhruba v polovině případů odpovídají na otázky kladně. I v tomto případě je reakce mikroregionů výtazně územně diferencovaná podle jednotlivých krajů.
Na kartogramu je možno srovnat hranice mikroregionů s hranicemi ORP.
Seznam obcí v mikroregionech podle čísel uvedených v kartogramu(xls 59kB)Je zde rovněž počet obcí v jednotlivých mikroregionech a počet obyvatel mikroregionů.
Naprostá většina mikroregionů má právní formu svazku obcí podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích.
Poměrně vysoký podíl mikroregionů má zpracován aktuální rozvojový dokument. A mnohé mikroregiony rozvojový dokument připravují. U nově vzniklých mikroregionů je nejčastěji evidována odpověď – zpracovává se, připravuje se. Některé mikroregiony uvádějí existenci neaktuálního rozvojového dokumentu.
Nejčastějším zpracovatelem stále zůstává odborná firma. Na druhém místě je rozvojová agentura. Fyzická osoba je nejvíce zastoupena v kraji Středočeském a v ostatních krajích jen ojediněle.
U této otázky je poměrně vysoká nezodpovězenost. Nejčastěji je návrhové období do roku 2006 a 2010. Nejdelší časový horizont má mikroregion v Královéhradeckém kraji a sice do roku 2022.
Odpověď ano a ne je v podstatě v rovnováze. Asi největší počet mikroregionů počítá, že tuto funkci bude vykonávat fyzická osoba za úhradu.
Zodpovězenost je velmi nízká. Nejčastěji se předpokládá společný postup v oblasti právních služeb přípravy obecně závazných vyhlášek a dále v oblasti vedení účetnictví a přípravy společných rozpočtů. Velmi častá je kombinace dvou i více variant.
Zodpovězenost je velmi nízká. Z toho důvodu jsme do kartogramu zapracovali jen varianty ano a ne. Tyto odpovědi jsou téměř v rovnováze. Právní forma je většinou předpokládaná jako obecně prospěšná společnost.