Činnost ústavu byla v roce 2011 rozdělena do čtyř okruhů:
hodin | % | |
---|---|---|
Skutečná kapacita za r. 2011 | 69 970 | 100 |
z toho odpracováno: | ||
na úkolech A | 43 429 | 62 |
na úkolech B | 8 817 | 12 |
na úkolech C | 338 | 1 |
na úkolech D* (bez IÚ 4 Provozní režie) | 6 796 | 10 |
režie provozní** | 10 590 | 15 |
Poznámka:
* Do skupiny úkolů „D“ jsou zařazeny interní úkoly IÚ 1 - Správa informačních a komunikačních technologií, IÚ 2 - Aplikace GIS a IÚ 3 - Odborná režie, které se svým řešením podílí na odborných úkolech (odborných činnostech A, B, C) ÚÚR.
Do režie k odborným činnostem je započtena konzultační činnost zaměstnanců na úkolech, na kterých nejsou řešiteli, cca 14 pracovních dní každého z nově nastupujících zaměstnanců, kapacita věnovaná zpracování výroční zprávy, přípravě plánu činnosti ústavu na r. 2012, kapacita na přípravu úkolů, které nebyly z různých důvodů v konečném řešení zařazeny do plánu práce ústavu, činnost ředitele a vedoucích oddělení věnovaná chodu organizační složky a část kapacity zaměstnankyň kanceláře ředitele.
** Do provozní režie jsou započteny práce, vykázané na interním úkolu IÚ 4, vykonávané především zaměstnanci Kanceláře ředitele.
Popis jednotlivých úkolů je uveden v příloze 3.
A.1 | Dokumentační, informační a vydavatelská činnost |
---|---|
A.1.1/ÚP | Vedení knihovny, dokumentační činnost |
A.1.2/ÚP | Vydávání časopisu „Urbanismus a územní rozvoj“ |
A.1.3/ÚP | Vydávání příručky celostátně platných limitů - dodatky |
A.1.4/ÚP | Dotčené orgány |
A.1.5/ÚP | Slovník územního plánování |
A.1.6/ÚP | Konzultační středisko ke stavebnímu právu + 1 000 otázek |
A.1.7/ÚP | Územně analytické podklady (ÚAP) |
A.1.8/ÚP | Politika územního rozvoje |
A.1.9/ÚP | Principy a pravidla územního plánování |
A.1.10/RP | Certifikační orgán VaV na úseku regionálního rozvoje |
A.2 | Operativní úkoly |
A.2.1/ÚP | Poradenská činnost pro veřejnou správu |
A.2.2/ÚP | Spolupráce s vysokými školami |
A.2.3/ÚP | 18. celostátní konference MMR |
A.2.5/ÚP | Vypořádávání práv a povinností k pozemkům |
A.3 | Zahraniční spolupráce - participace ÚÚR na mezinárodních aktivitách |
A.3.1/RP | Činnost národního kontaktního místa ESPON |
A.3.2/BP | NUO HABITAT |
A.3.3/ÚP | Společný dokument územního rozvoje států "V4+2" |
A.3.4/ÚP | Mezinárodní aktivity |
A.3.5/ÚP | Členství ve SPA-CE.NET a účast na činnosti |
A.4 | Monitorování, zpracování dat, www informace |
A.4.1/ÚP | Evidence územně plánovací činnosti |
A.4.2/ÚP | Portál územního plánování |
A.4.3/ÚP | Monitorování Sbírky zákonů |
A.4.4/RP | Monitoring mikroregionů a podpora jejich rozvoje |
A.4.5/RP | Monitoring průměrných cen budované dopravní a technické infrastruktury |
A.4.6/RP | Aktualizace informací o obvodech obcí s rozšířenou působností |
A.4.7/RP | Monitoring indikátorů pro hodnocení Strategie regionálního rozvoje |
A.4.8/BP | Monitoring komunálního bydlení |
A.4.9/BP | Monitoring poskytování desetiletých půjček |
A.4.11/BP | Monitoring dotací v rámci programů podpory bydlení |
A.4.12/ÚP | Monitoring judikatury z oblasti ÚP |
A.4.13/SŘ | Systém stavebně technické prevence |
B.1/ÚP | Analýza vztahů datových sad veřejné správy |
B.2/ÚP | Zvyšování kultury výstavby - Evropské Fórum Politik architektury (EFAP) |
B.3/ÚP | Vyhodnocení vlivů územních plánů na udržitelný rozvoj území - metodika |
B.4/ÚP | Novelizace vyhlášek ke stavebnímu zákonu na úseku ÚP |
B.5/ÚP | Novela stavebního zákona |
B.6/BP | Hodnocení projektů regenerace sídlišť |
B.7/ÚP | Územní studie rozvoje Česko-saského příhraničí – III. etapa |
B.8/RP | Účast ve výzvě na projekt OP ESPON / Priorita 4 |
B.9/ÚP | Projekt Pomoraví |
B.10/BP | Nájemní byty pro osoby s nízkými příjmy |
B.11/ÚP | Plnění úkolu článku 122 z Politiky územního rozvoje ČR 2008 |
B.12/ÚP | Metodiky na úseku ÚP |
B.13/BP | Vybrané údaje o bydlení |
C.1/ÚP | Leták „Ochrana před povodněmi“ |
C.2/RP | Publikace „Leader“ |
C.3/BP | Přehled dotací pro regeneraci sídlišť |
IÚ 1 | Správa informačních a komunikačních technologií |
IÚ 2 | Aplikace GIS |
IÚ 3 | Odborná režie |
IÚ 4 | Provozní režie |
IÚ 5 | Propagace ÚÚR |
Úkol č. | Zaměstnanci ÚÚR (hodiny) |
Provozní hodina1 v Kč |
Mzdová hodina2 v Kč |
CELKEM v Kč |
A.1 | Dokumentační, informační a vydavatelská činnost | |||
---|---|---|---|---|
A.1.1/ÚP | 4 877 | 663 272 | 1 146 095 | 1 809 367 |
A.1.2/ÚP | 4 764 | 647 904 | 1 119 540 | 1 767 444 |
A.1.3/ÚP | 1 655 | 225 080 | 388 925 | 614 005 |
A.1.4/ÚP | 370 | 50 320 | 86 950 | 137 270 |
A.1.5/ÚP | 303 | 41 208 | 71 205 | 112 413 |
A.1.6/ÚP | 2 136 | 290 496 | 501 960 | 792 456 |
A.1.7/ÚP | 1 547 | 210 392 | 363 545 | 573 937 |
A.1.8/ÚP | 2 295 | 312 120 | 539 325 | 851 445 |
A.1.9/ÚP | 1 009 | 137 224 | 237 115 | 374 339 |
A.1.10/RP | 272 | 36 992 | 63 920 | 100 912 |
A.2 | Operativní úkoly | |||
A.2.1/ÚP | 2 277 | 309 672 | 535 095 | 844 767 |
A.2.2/ÚP | 178 | 24 208 | 41 830 | 66 038 |
A.2.3/ÚP | 455 | 61 880 | 106 925 | 168 805 |
A.2.5/ÚP | 1 706 | 232 016 | 400 910 | 632 926 |
A.3 | Zahraniční spolupráce, participace ÚÚR na mezinárodních aktivitách | |||
A.3.1/RP | 1 665 | 226 440 | 391 275 | 617 715 |
A.3.2/BP | 440 | 59 840 | 103 400 | 163 240 |
A.3.3/ÚP | 489 | 66 504 | 114 915 | 181 419 |
A.3.4/ÚP | 1 393 | 189 448 | 327 355 | 516 803 |
A.3.5/ÚP | 331 | 45 016 | 77 785 | 122 801 |
A.4 | Monitorování, zpracování dat, www informace | |||
A.4.1/ÚP | 2 544 | 345 984 | 597 840 | 943 824 |
A.4.2/ÚP | 631 | 85 816 | 148 285 | 234 101 |
A.4.3/ÚP | 450 | 61 200 | 105 750 | 166 950 |
A.4.4/RP | 1 229 | 167 144 | 288 815 | 455 959 |
A.4.5/RP | 816 | 110 976 | 191 760 | 302 736 |
A.4.6/RP | 529 | 71 944 | 124 315 | 196 259 |
A.4.7/RP | 644 | 87 584 | 151 340 | 238 924 |
A.4.8/BP | 1 982 | 269 552 | 465 770 | 735 322 |
A.4.9/BP | 1 029 | 139 944 | 241 815 | 381 759 |
A.4.11/BP | 299 | 40 664 | 70 265 | 110 929 |
A.4.12/ÚP | 467 | 63 512 | 109 745 | 173 257 |
A.4.13/SŘ | 4 647 | 631 992 | 1 092 045 | 1 724 037 |
Úkol č. | Zaměstnanci ÚÚR hodin | Provozní hodina v Kč |
Mzdová hodina v Kč |
CELKEM v Kč |
B.1/ÚP | 230 | 31 280 | 54 050 | 85 330 |
B.2/ÚP | 201 | 27 336 | 47 235 | 74 571 |
B.3/ÚP | 232 | 31 552 | 54 520 | 86 072 |
B.4/ÚP | 29 | 3 944 | 6 815 | 10 759 |
B.5/ÚP | 10 | 1 360 | 2 350 | 3 710 |
B.6/BP | 556 | 75 616 | 130 660 | 206 276 |
B.7/ÚP | 817 | 111 112 | 191 995 | 303 107 |
B.8/RP | 421 | 57 256 | 98 935 | 156 191 |
B.9/ÚP | 825 | 112 200 | 193 875 | 306 075 |
B.10/BP | 563 | 76 568 | 132 305 | 208 873 |
B.11/ÚP | 2 160 | 293 760 | 507 600 | 801 360 |
B.12/ÚP | 2 230 | 303 280 | 524 050 | 827 330 |
B.13/BP | 543 | 73 848 | 127 605 | 201 453 |
Úkol č. | Zaměstnanci ÚÚR hodin | Provozní hodina v Kč |
Mzdová hodina v Kč |
CELKEM v Kč |
C.1/ÚP | 137 | 18 632 | 32 195 | 50 827 |
C.2/RP | 80 | 10 880 | 18 800 | 29 680 |
C.3/BP | 121 | 16 456 | 28 435 | 44 891 |
Úkol č. | Zaměstnanci ÚÚR hodin | Provozní hodina v Kč |
Mzdová hodina v Kč |
CELKEM v Kč |
IÚ 1 | 1 952 | 265 472 | 458 720 | 724 192 |
IÚ 2 | 1 613 | 219 368 | 379 055 | 598 423 |
IÚ 3 | 2 985 | 405 960 | 701 475 | 1 107 435 |
IÚ 4 | 10 590 | 1 440 240 | 2 488 650 | 3 928 890 |
IÚ 5 | 246 | 33 456 | 57 810 | 91 266 |
1) Provozní hodina činí 136,- Kč - přímé věcné náklady za rok 2011 na jednoho zaměstnance (t. j. náklady na provoz celkem /minus/ FKSP /minus/ kooperace /poděleno/ fondem pracovní doby na 1 zaměstnance v hodinách na rok 2011 (1.824 hod.) /poděleno/ počtem zaměstnanců).
2) Mzdová hodina činí 235,- Kč - mzdové náklady (vč. povinného pojištění) za rok 2011 na jednoho zaměstnance (t. j. celkové mzdové náklady vč. povinného pojištění /minus/ OOV na rok 2011 /poděleno/ na 1 zaměstnance fondem pracovní doby v hodinách na rok 2011 (1.824 hod.) /poděleno/ počtem zaměstnanců).
Hlavním a nejdůležitějším odběratelem úkolů řešených ústavem je zřizovatel, tj. Ministerstvo pro místní rozvoj. Zejména prostřednictvím publikací a časopisu se ale okruh odběratelů rozšiřuje o orgány státní správy a samosprávy a odbornou veřejnost (jiná ministerstva a jejich podřízené organizace, krajské úřady, úřady územního plánování, stavební úřady, projektanti, vysoké školy, studenti, knihovny a další), kterým slouží k celoživotnímu vzdělávání.
V roce 2011 pokračovala spolupráce s vysokými školami, a to zejména s Fakultou architektury VUT v Brně, s Fakultou architektury ČVUT v Praze, Ekonomicko-správní a Přírodovědeckou fakultou MU v Brně, Přírodovědeckou fakultou UK v Praze, VŠB-TU v Ostravě, ZČU v Plzni atd. Ve spolupráci s OÚP MMR se pokračovalo ve vloni obnovené tradici pořádání tzv. "Kulatého stolu se zástupci vysokých škol".
Prostřednictvím www stránek ústavu (www.uur.cz) jsou výsledky činnosti ústavu prezentovány na internetu.
Prostřednictvím ÚÚR zajišťuje Odbor územního plánování v souladu se stavebním zákonem metodickou podporu uplatňování soudobých poznatků územního plánování a poznatků stavebně technických, jakož i veřejných zájmů ve výstavbě a stavebnictví, zejména v ochraně životů a zdraví, v péči o životní prostředí a v ochraně kulturního, archeologického a přírodního dědictví.
Ústav územního rozvoje splňuje výše uvedený úkol mimo jiné vydáváním publikací a časopisu Urbanismus a územní rozvoj. Odborné veřejnosti je určena veřejně přístupná odborná knihovna, poskytující knihovnické a informační služby. Její knihovní fond je dostupný klasickým způsobem a informace o něm i přes internet.
Nejdůležitější publikace/příručky, určené pořizovatelům a projektantům územně plánovací dokumentace a územně plánovacích podkladů, jsou pravidelně aktualizovány na webových stránkách ÚÚR, např. Limity využití území, Dotčené orgány, Principy a pravidla územního plánování, Průměrné ceny dopravní a technické infrastruktury aj.
Dalším důležitým výstupem činnosti ÚÚR je spolupráce na vypracování metodických návodů MMR, souvisejících zejména s pořizováním územně plánovací dokumentace a územně analytických podkladů, které jsou zveřejňovány na webu Ministerstva pro místní rozvoj na stránkách Odboru územního plánování a Odboru stavebního řádu, resp. na stránkách ÚÚR. V roce 2011 bylo vydáno 5 metodik. Rozpracováno bylo dalších 14 metodik.
Činnost Konzultačního střediska ke stavebnímu právu představuje významnou část komunikace s orgány veřejné správy. Účelem konzultačního střediska je poskytovat konzultační a metodickou pomoc krajským úřadům, úřadům územního plánování a stavebním úřadům při plnění úkolů, které pro ně vyplývají ze stavebního zákona a touto pomocí jim usnadnit i činnost spojenou s vyřizováním dotazů, se kterými se na ně obrací veřejnost. Konzultační středisko má za cíl sjednocovat výkon státní správy při aplikaci stavebního zákona č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, v praxi. Na základě vyhodnocení dosavadních zkušeností a poznatků z činnosti konzultačního střediska se ukazuje, že sjednocovat výklady stavebního práva poskytované a uplatňované jednotlivými složkami veřejné správy je nezbytné. Konzultační středisko provozuje na webu ÚÚR samostatné stránky. Pro orgány veřejné správy je v jejich rámci k dispozici internetová diskuse. Odborné veřejnosti jsou dále k dispozici informace v podobě otázek a odpovědí v rubrice 1000 otázek.
Rovněž portály spravované ÚÚR, tj. Portál územního plánování a Slovník územního plánování, napomáhají odborné i laické veřejnosti plnohodnotně se seznámit se všemi zásadními požadavky vyplývajícími z územního plánování. Portál územního plánování je otevřeným, průběžně aktualizovaným systémem odkazů (rozcestníkem) na relevantní informace v oboru územního plánování a územního rozvoje, vyplývajících jak z činností ÚÚR, tak externích zdrojů. Cílem Slovníku územního plánování je udržovat definice pojmů územního plánování a souvisejících oborů v souladu s aktuálními právními předpisy.
V roce 2011 byly soustavně sledovány relevantní podklady pro aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR 2008 (PÚR). Byly rovněž zahájeny práce na Zprávě o uplatňování PÚR. Součástí této Zprávy je Vyhodnocení vlivů PÚR na udržitelný rozvoj území, které formou kooperace na základě poptávkového řízení provádí firma Atelier T-plan, s.r.o. Součástí řešení úkolu byla i aktivní účast řešitelů na jednáních Konzultačního výboru pro PÚR a dále v pracovních týmech MMR, ustavených k plnění úkolů z PÚR.
V roce 2011 pokračovala spolupráce na úseku územního rozvoje států V4+2 (Bulharska, České republiky, Maďarska, Polska, Rumunska a Slovenska). V souladu se závěry ministrů států V4+2 zodpovědných za územní rozvoj byly zahájeny práce na aktualizaci Společného dokumentu územního rozvoje států V4+2 a na zpracování Společné strategie územního rozvoje států V4+2 v evropském kontextu.
V roce 2011 se pokračovalo v práci na Územní studii rozvoje česko-saského příhraničí.
Ústav územního rozvoje se podílí na řadě dalších zahraničních aktivit.
Odborem evropské územní spolupráce je ÚÚR pověřen výkonem činnosti Národního kontaktního místa programu ESPON v ČR (European Spatial Planning Observation Network – Evropská monitorovací síť pro územní rozvoj a soudržnost). V rámci úkolu byl zajištěn překlad do českého jazyka a vydání publikace První syntetická zpráva ESPON 2013.
Odborem evropských záležitostí je ÚÚR pověřen výkonem činnosti Národního centra bydlení a rozvoje sídel v České republice (Agenda HABITAT – National Urban Observatory).
Z pověření Odboru územního plánování je ÚÚR členem IFHP (International Federation for Housing and Planning – Mezinárodní federace pro bydlení a plánování). Členství v IFHP umožňuje zaměstnancům ÚÚR seznamovat se s nejnovějšími světovými trendy v oblasti bydlení a plánování a poznatky zprostředkovávat odborné veřejnosti.
Dále je ústav členem SPA-CE-NET (Network of Spatial Research and Planning Institutes in Central and Eastern Europe) – sítě středoevropských metodických a výzkumných institucí, zabývajících se výzkumem, monitoringem i operativním servisem územního a prostorového plánování na evropské, celostátní, regionální i lokální úrovni.
Ústav územního rozvoje v rámci stálých činností řeší rovněž řadu monitorovacích úloh. V souladu se stavebním zákonem byl zřizovatelem pověřen vedením Evidence územně plánovací činnosti, jejímž předmětem jsou data o územně plánovací dokumentaci a územních studiích včetně průběhu jejich pořizování, dále pak zastavitelných plochách a účelu jejich využití. Pro zajištění evidence a jejího zveřejňování způsobem umožňujícím dálkový přístup ÚÚR vyvíjí a provozuje webové aplikace pro prohlížení a on-line aktualizaci databáze pověřenými pracovníky krajských úřadů. Informace o schválených územních plánech významně ovlivňují rozhodování soukromého sektoru o tom, kam vloží své prostředky a jaký bude jeho podíl na rozvoji obcí nebo krajů. Tyto informace jsou dále jedním z rozhodujících podkladů pro získávání veřejných prostředků, a to i z evropských fondů.
Další významnou úlohou, zadanou Odborem rozvoje a strategie regionální politiky, je provozování Informačního systému mikroregionů jako podkladu pro podporu jejich rozvoje. V rámci úkolu se uskutečnil již V. ročník semináře k problematice mikroregionů, tentokrát se zaměřením na rozvojové projekty mikroregionů a dále dva pilotní semináře k problematice inovací na úrovni mikroregionů. Pro uvedený odbor jsou zpracovávány i další monitorovací úlohy, např. Průměrné ceny dopravní a technické infrastruktury, Informace o obvodech obcí s rozšířenou působností nebo Indikátory pro hodnocení realizace Strategie regionálního rozvoje.
Pro Odbor politiky bydlení a Státní fond rozvoje bydlení slouží Monitoring dotací v rámci programů podpory bydlení, Monitoring komunálního bydlení, Přehled dotací pro regeneraci sídlišť, Hodnocení projektů regenerace sídlišť a Vybrané údaje o bydlení.
S ohledem na měřítko se řešeným úkolům vymyká další monitorovací úloha Systém stavebně technické prevence. Sledovanou jednotkou je v tomto případě stavba a její konstrukce, zatímco předmětem řešení ostatních úkolů je území, požadavky na jeho využití a možnosti jeho využití. V rámci úkolu byla vytvořena webová aplikace iSSTP (on-line systém stavebně technické prevence), která byla uvedena do zkušebního provozu. Úkol je řešen ve spolupráci se SIA ČR a vybranými stavebními úřady. Výsledky monitoringu by měly sloužit Odboru stavebního řádu MMR jako podklad pro navrhování a aktualizaci technických požadavků na stavby (v zákonných předpisech nebo normách).
Další činností je úkol Vypořádání práv a povinností k pozemkům (tzv. agenda INKA). Cílem úkolu je majetkoprávní vypořádání akcí komplexní bytové a účelové výstavby po zrušených krajských inženýrských organizacích. Vypořádání se týká nemovitostí, které jsou doposud evidovány v katastru nemovitostí jako vlastnictví státu a právo hospodařit s majetkem státu přísluší ÚÚR. Tento úkol byl zadán ÚÚR při zahájení jeho činnosti před vznikem Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, kam systémově náleží. Rozhodnutím ministra č. 44/2011 ze dne 28. 2. 2011 byla s platností od 1. 4. 2011 činnost „vypořádání práv a povinností zrušených inženýrských organizací v České republice a jejich právních předchůdců“ (tzv. agenda INKA) vyškrtnuta ze zřizovací listiny ÚÚR a tato činnost byla k stejnému datu převedena z ÚÚR na Odbor hospodářské správy Ministerstva pro místní rozvoj (OHS MMR). Do 30. 6. 2011 předalo ÚÚR všechny dokumenty týkající se této agendy na OHS MMR a připravilo předávací protokoly. Přebírání předaných dokumentů probíhalo ze strany OHS MMR až do konce roku 2011.
Některé výsledky práce ústavu byly pro další zlepšení informovanosti odborné veřejnosti uvedeny v časopisu Urbanismus a územní rozvoj. Odběratelům časopisu byl s č. 4/2011 poskytnut jako mimořádná příloha sborník ze semináře AUÚP na téma Zeleň ve městě – město v zeleni. Společně s číslem 4/2011 byl distribuován zdarma dokument Územní agenda Evropské unie 2020.
Výsledky činnosti ústavu jsou prezentovány na Internetu prostřednictvím webových stránek ústavu (www.uur.cz). Tyto stránky byly v roce 2009 vybrány Národní knihovnou ČR jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví. Stránky jsou archivovány několikrát ročně a jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.
Organizační schéma k 1. 1. 2011 – 31. 12. 2011
Průměrný přepočtený počet zaměstnanců v roce 2011 činil 39 osob.
Na základě RM č. 159/2010 ze dne 9. 8. 2010 byl od 1. 1. 2011 snížen počet systemizovaných míst o 4, a to z 43 v roce 2010, na 39. Od 1. 1. 2011 proto nebyly obnoveny pracovní smlouvy třem zaměstnancům (Ing. Petru Martykánovi, Ing. arch. Evě Rozehnalové a Ing. arch. Marii Tomíškové). Dále bylo zrušeno jedno neobsazené pracovní místo.
K 30. 6. 2011 se vzdala funkce vedoucí oddělení územního rozvoje Ing. Marie Polešáková, Ph.D. a novou vedoucí od 1. 7. 2011 byla jmenována Ing. arch. Naděžda Rozmanová.
K 30. 9. 2011 ukončila pracovní poměr paní Marta Foltánová, jejíž větší část agendy převzala paní Dana Vítková, která k 1. 10. 2011 přešla z oddělení Informací o územním rozvoji do Kanceláře ředitele.
V následujícím seznamu jsou uvedeni všichni zaměstnanci ÚÚR k 31. 12. 2011.
Období: 2011
KAPITOLA: 317
v tis. Kč
Ukazatel | Rozpočet 2011 | Skutečnost 2011 | % plnění | |
---|---|---|---|---|
schválený | po změnách | 3:2 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | |
Běžné výdaje celkem | 30 538 | 28 539 | 27 962 | 97,98 |
v tom: | ||||
- neinvestiční nákupy a související výdaje celkem: | 30 413 | 28 414 | 27 837 | 97,96 |
z toho: | ||||
- - platy zaměstnanců a ost. platby | 12 902 | 12 902 | 12 901 | 99,99 |
v tom: | ||||
- - - limit prostředků na platy | 12 453 | 12 453 | 12 452 | 99,99 |
- - - ostatní platy za provedenou práci | 449 | 449 | 449 | 100,00 |
- - povinné pojistné | 4 387 | 4 387 | 4 246 | 96,78 |
- - ostatní nákupy a výdaje | 13 124 | 10 867 | 10 457 | 96,23 |
- příděl FKSP | 125 | 125 | 125 | 100,00 |
- náhrady mezd v době nemoci | 50 | 41 | 82,00 | |
Neinvestiční dotace občanským sdružením | 0 | 0 | 0 | 0 |
ESPONTrain-EU | 0 | 208 | 192 | 92,31 |
Kapitálové výdaje celkem: | 4 550 | 4 550 | 4 548 | 99,96 |
v tom: - systémové dotace | 4 550 | 4 550 | 4 548 | 99,96 |
Výdaje (běžné + kapitálové) celkem: | 35 088 | 33 089 | 32 510 | 98,25 |
Limit počtu zaměstnanců | 39 | 39 | 39 | 100,00 |
Příjmy celkem | 1 780 | 1 780 | 1 927 | 108,26 |
Nejvyšší čerpání běžných výdajů představuje seskupení pol. 5169 - úkol č. 6/87 Politika územního rozvoje, dokumentační a vydavatelská činnost, operativní činnost – 5 994 tis. Kč, což činí 57 % z celkových ostatních nákupů a výdajů. Dále pak služby telekomunikací - 935 tis. Kč, spotřeba energií 743 tis. Kč, údržba budovy 615 tis. Kč.
V roce 2011 byly prostředky čerpány takto:
v tis. Kč
Položka | Původní rozpočet | Rozpočet po úpravě | Čerpání | |
---|---|---|---|---|
6111 | Programové vybavení | 2 100 | 1 205 | 1 203,13 |
6122 | Stroje,přístroje a zařízení | 1 050 | - | - |
6125 | Výpočetní technika | 1 400 | 3 345 | 3 344,69 |
CELKEM | 4 450 | 4 550 | 4 547,82 |
V roce 2011 pokračovala kompletace a modernizace výpočetní techniky, včetně softwarového vybavení a to tak, aby odpovídala úrovni zadávaných úkolů, jejichž výstupy jsou náročné na grafická a mapová vyjádření.
Dle schváleného investičního záměru bylo pořízeno: Notebook DELL, dodávka a montáž racků do serverovny, dodávka, instalace a konfigurace Exchange serveru 2010 SPI, SW Bentley Select, kontakt IY pro diskové pole MSA, dodávka a instalace docházkového systému, dodávka, instalace a konfigurace zálohovacího zařízení SW Synology vč. disků, SW na monitoring serverů, SW MS Office 2010, 5 PC sestav.
v tis. Kč
Seskupení položek | Původní rozpočet | Rozpočet upravený | Čerpání | |
---|---|---|---|---|
501 | Platy zaměstnanců | 12 453 | 12 453 | 12 452,16 |
502 | OOV | 449 | 449 | 448,75 |
503 | Povinné pojištění | 4 387 | 4 387 | 4 246,33 |
50 | Celkem | 17 289 | 17 289 | 17 147,24 |
513 | Nákup materiálu | - | 1 285 | 1 215,04 |
514 | Finanční výdaje | - | 10 | 1,56 |
515 | Nákup vody, energie + PHM | - | 850 | 743,06 |
516 | Nákup služeb | 10 824 | 7 374 | 7 287,22 |
517 | Ostatní nákupy | 2 300 | 1 328 | 1 201,58 |
51 | Celkem | 13 124 | 10 847 | 10 448,47 |
5151 | ESPONTrain EU | - | 1 | 0,12 |
5152 | ESPONTrain EU | - | 2 | 0,53 |
5154 | ESPONTrain EU | - | 3 | 0,74 |
5156 | ESPONTrain EU | - | 8 | 0 |
5162 | ESPONTrain EU | - | 5 | 1,58 |
5169 | ESPONTrain EU | - | 113 | 112,81 |
5173 | ESPONTrain EU | - | 76 | 76,00 |
51 | Celkem | - | 208 | 191,79 |
534 | Příděl FKSP | 125 | 125 | 124,52 |
536 | Kolky | - | 10 | 0,60 |
536 | Poplatky | - | 10 | 8,56 |
53 | Celkem | 125 | 145 | 133,68 |
542 | Náhrady mezd v době nemoci | - | 50 | 41,38 |
54 | Celkem | - | 50 | 41,38 |
5 | BĚŽNÉ VÝDAJE – c e l k e m | 30 538 | 28 539 | 27 962,56 |
z toho: | ||||
seskupení 51+53+54 | 13 249 | 11 250 | 10 815,32 | |
seskupení 51+53+54-FKSP | 13 124 | 11 125 | 10 690,80 |
Čerpání mzdových prostředků a stavu zaměstnanců k 31. 12. 2011 dle výkazu Práce - 2 - O4
Ukazatel | Jednotka | Rozpočet schválený | Rozpočet upravený | Skutečnost |
---|---|---|---|---|
Průměrný přep. počet zaměstnanců | os. | 39 | 39 | 39 |
Přepočtený stav k 31. 12. 2011 | os. | 39 | ||
Platy zaměstnanců a ostatní platby z toho: |
tis. Kč | 12 902 | 12 902 | 12 900,91 |
Platy zaměstnanců | tis. Kč | 12 453 | 12 453 | 12 452,16 |
Ostatní platby | tis. Kč | 449 | 449 | 448,75 |
Průměrný plat | Kč | 26 609 | 26 609 | 26 607 |
v tis. Kč
Příjmy z vlastní činnosti | 102,74 |
Příjmy z pronájmu | 1 129,32 |
Příjmy z úroků | 0,08 |
Ostatní nedaňové příjmy | 28,69 |
Příjmy z prodeje HIM | 666,55 |
Celkem | 1 927,38 |
---|
V rámci vlastního kontrolního systému byly provedeny kontroly pokladny, nákupů techniky (kapitálové výdaje) a prověřeny namátkově položky v seskupení 516.
Charakteristika Ústavu územního rozvoje v roce 2011 (VZ_2011 uvod.pdf, 377 kB)
Pro prohlížení je nutno použít Acrobat Reader.